sobota, 7 kwietnia 2018

ARGENTINA

                                             DRZWI BOSKIEGO BUENOS AIRES  
   












                 


                                                           



Boskie Buenos i  Tango MILONGA






                                                          

                                 L a    C u m p a r s i t a

 










                       

Gdybyś wiedziała, że ciągle w duszy

Zachowuję miłość
Którą Cię darzyłem

Kto wie czy wiedziałaś                                                                    

Że nigdy Cię nie zapomniałem 

Wracając do przeszłości

Przypomnisz sobie o mnie

Przyjaciele już nie przychodzą
Chodzby tylko w odwiedziny 
Nikt nie pociesza mnie
W moim smutku
Od dnia, w którym odeszłaś

Smutek mnie ogarnął                     

Powiedz kobieto co zrobiłaś 

Z moim biednym sercem? 

Gdybyś wiedziała, że ciągle w duszy 

Zachowuję miłość

Którą cię darzyłem 

Kto wie czy nie zapomniałem 

Wracając do przeszłości 

Przypomnisz sobie o mnie 


Si supieras, que aún dentro de mi alma

conservo aquel carino que tuve para ti...

Quién sabe si supieras que nunca te he olvidado, volviendo a tu pasado te acordares de mi... Los amigos ya no vienen ni siquiera a visitarme, nandie quiere consolarme en mi afliccion... Desde el dia que te fuiste siento anquetias en mi pecho, deci, percanta, que has  hecho de mi pobre corazon? Si supieras, que aun dentro de mi alma, conservo aquel carino que tuve para ti... Quien sabe si supieras que uncate olvidado a tu pasado te acordaras  de mi...

 La Cumparsita - tango napisane w 1919 roku przez 22-letniego Urugwajczyka Georgo Matos Rodrugueza. Jest uznawane za najsłynniejsze urugwajskie tango; pierwotnie napisane jako marsz. Z początku było grane w kawiarni La Giralda w Montevideo, Urugwaj. Jedno z pierwszych nagrań wykonała orkiestra Alanso - Minotto na stronie B płyty. Roberto Firpo dokonał aranżacji na melodię tanga i napisał trzecią część oraz dokonał pierwszego nagrania tej wersji. W krótkim czasie La Cumparsita stała się olbrzymim przebojem. Enrique Maroni i Pascual Contursi ułożyli do La Cumparsita nowy tekst, nazywając ją Si Supieras - Gdybyś wiedziała. Wkrótce po podbiciu Buenos Aires piosenka zawojowała świat i zaczęło z nią być utożsamiane samo tango.                                                        

         




                                                 
   



 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz